Wednesday, March 16, 2011

Apakah?

Bebrapa hari yang lepas aku ada tengok History Channel kt estero. Tajuknye Behind Bars
( someting like that la ) : Pudu Jail. Al-kisahnya pasal cer disebalik penjara yang terkenal tu la.
Mengenai post aku kali ni. Sbnanye aku nk cite ckit pasal misteri yang sering dikaitkan dengan penjara ni. Cerita hantu melayu. Terlalu banyak kot untuk aku cerita. Nak disingkatkan jalan cerita kali ni. Kita semua da tw da pasal penghuni alam len yg ade kt situ.
Asalnya kawasan penjara tu adalah tapak kwasan perkuburan cina lama. Sekitar era 1800an dulu la.



Lepas tu baru la dibina Penjara Pudu yang cukup hebat ini.


Pudu pulak banyak kisah misteri. Banduan mati dalam jel bunuh diri. Bergadoh. Mati kolera ramai-ramai. Gantung. Uish. Seram lk I ! hahaha.

Sampai la pada suatu hari. Penjara Pudu telah ditamatkan riwayatnya. Malam saat nk roboh tu. Ramai aktivis yg datamg untuk membantah tindakan itu. Tapi apakan daya. Mereka terpaksa meratapi kemusnahan penjara itu juga akhirnya.


Kerana apa ia dirobohkan? Ini jawapannya. 




Apakah itu? Itulah dia BUKIT BINTANG CITY CENTER yang sedang dibina diatas tapak yg sama.

pemaju senyum je dapat banyak duet. bilion2 tu..
Pusat beli belah dan pusat ekonomi utama Kuala Lumpur. Persoalannya. Dapatkah pembinaan itu berjalan seperti yang dirancang? Ataupun layu sebelum berkembang? Kalau siap pun. Mampukah ianya bertahan? Adakah bantuan dari Wak Joko dari Indonesia ( aku memang pantess! hahaha ) diperlukan untuk menghalau segala anasir jahat yang sudah lama mendiami kawasan itu. Ataupun adakah mereka akan membiarkan projek itu usang untuk diserahkan kepada Uncle Seeker's untuk mencari objek-objek paranormal? Sama-sama kita nantikan... 

Usah biarkan hidup anda diselubungi.. MISTERI.. hehehe..


No comments:

Post a Comment